May Goddess Saraswati Bless you with Knowledge and Wisdom
Saraswati is the Goddess of Knowledge, arts, of beauty, music and truth symbolized by a beautiful woman with four hands, riding on a white swan among water lilies to tell humanity that science is like a beautiful woman. Her hands hold a palm leaf; a lontar, (a Balinese traditional book which is the source of science or knowledge); a chain (genitri with 108 pieces) symbolising that knowledge is never ending and has an everlasting life cycle; and a musical instrument (guitar or wina) symbolising that science develops through the growth of culture. The swans symbolise prudence, so that one's knowledge may distinguish between good and evil and the water lilies (Lotus) are symbols of holiness. The Lotus flower is the holiest for Balinese.
The Sanskrit word sara means "essence" and swa means "self." Thus Saraswati means "the essence of the self." Saraswati is represented in Hindu mythology as the divine consort of Lord Brahma, the Creator of the universe. Since knowledge is necessary for creation, Saraswati symbolizes the creative power of Brahma. Goddess Saraswati is worshiped by all persons interested in knowledge, especially students, teachers, scholars, and scientists.
The white sari that the Goddess is wearing denotes that She is the embodiment of pure knowledge. The four arms denote Her omnipresence and omnipotence. The two front arms indicate Her activity in the physical world and the two back arms signify Her presence in the spiritual world. The four hands represent the four elements of the inner personality. The mind (manas) is represented by the front right hand, the intellect (buddhi) by the front left hand, the conditioned consciousness (chitta) by the rear left hand, and the ego (ahankara) by the rear right hand. A book in the rear left hand signifies that knowledge acquired must be used with love and kindness to promote prosperity of mankind.
Two swans are depicted on the left side of the Goddess. A swan is said to have a sensitive beak that enables it to distinguish pure milk from a mixture of milk and water. A swan symbolizes the power of discrimination. Saraswati uses the swan as Her carrier. This indicates that one must acquire and apply knowledge with discrimination for the good of mankind. Knowledge that is dominated by ego can destroy the world.
Saraswati's birthday - Vasant Panchami - is a Hindu festival celebrated every year on the 5th day of the bright fortnight of the lunar month of Magha. Hindus celebrate this festival with great fervor in temples.
APP FEATURES
★ Very easy Interface
★ Option to select no.of repetitions (Infinity)
★ Text To read and listen Simultaneously
★ No unwanted Pop-ups, Spam, Ads and Notifications
★ Absolutely Clean app
Possa Dea Saraswati vi benedica con la conoscenza e la Sapienza
Saraswati è la Dea della Conoscenza, delle arti, della bellezza, della musica e della verità simboleggiata da una bella donna con quattro mani, a cavallo di un cigno bianco tra ninfee a dire l'umanità che la scienza è come una bella donna. Le sue mani in possesso di un foglia di palma; un Lontar, (un libro tradizionale balinese che è la fonte della scienza o conoscenza); una catena (genitri con 108 pezzi) che simboleggia che la conoscenza non è mai fine e ha un ciclo di vita eterna; e uno strumento musicale (chitarra o wina) a simboleggiare che la scienza si sviluppa attraverso la crescita della cultura. I cigni simboleggiano la prudenza, in modo che la propria conoscenza può distinguere tra il bene e il male e le ninfee (Lotus) sono simboli di santità. Il fiore di loto è il più sacro per balinese.
La parola sanscrita sara significa "essenza" e swa significa "sé". Così Saraswati significa "l'essenza del sé." Saraswati è rappresentato nella mitologia indù come il consorte divina di Brahma, il Creatore dell'universo. Poiché la conoscenza è necessaria per la creazione, Saraswati simboleggia il potere creativo di Brahma. Dea Saraswati è adorato da tutte le persone interessate a conoscenza, soprattutto studenti, insegnanti, studiosi e scienziati.
Il sari bianco che la dea indossa denota che lei è l'incarnazione della pura conoscenza. I quattro bracci denotano la sua onnipresenza e onnipotenza. I due bracci anteriori segnalano La sua attività nel mondo fisico ei due bracci posteriori significano La sua presenza nel mondo spirituale. I quattro mani rappresentano i quattro elementi della personalità interiore. La mente (manas) è rappresentata dalla mano anteriore destra, l'intelletto (buddhi) per mano anteriore sinistra, la coscienza condizionata (chitta) per mano posteriore sinistro, e l'ego (ahankara) per mano posteriore destra. Un libro in mano posteriore sinistra significa che le conoscenze acquisite deve essere usato con amore e gentilezza per promuovere la prosperità del genere umano.
Due cigni sono rappresentate sul lato sinistro della Dea. Un cigno si dice che abbia un becco sensibile che consente di distinguere puro latte da una miscela di latte e acqua. Un cigno simboleggia il potere di discriminazione. Saraswati usa il cigno come suo vettore. Questo indica che si deve acquisire e applicare le conoscenze con la discriminazione per il bene dell'umanità. La conoscenza che è dominato dall'ego può distruggere il mondo.
Compleanno di Saraswati - Vasant Panchami - è una festa indù celebra ogni anno il 5 ° giorno della quindicina luminosa del mese lunare di Magha. Indù celebrano questa festa con grande fervore nei templi.
CARATTERISTICHE APP
★ Molto facile interfaccia
★ Opzione per selezionare No. delle ripetizioni (Infinito)
★ Text per leggere e ascoltare contemporaneamente
★ Nessun pop-up indesiderati, Spam, annunci e notifiche
★ Assolutamente pulito app